مناسب بوده و چه زمانی نمی باشد. این قوانین به شیوه های متعدد بر روی مشتریان اجرا می شوند. برای اهداف بازاریابی، مشتریان ثابت و احتمالی در داخل سیستم CRM در قالب یک گروه دسته بندی می شوند و سپس پیغامی مبنی بر ارائه تخفیف به آنها ارسال می شود. سوابق مشتریان جدید است (کیم، انجی و کیم، 2009؛ لی لی و یو، 2000؛ نامکونگ، جانگ، 2007؛ پارک، روبرتسون و وو، 2004). ریچهلت و سسر (1990) نشان می دهد که حفظ مشتریان تاثیر قوی بر سود شرکت نسبت به جذب مشتریان می کند. آنها مصمم است که به حداکثر رساندن سود شرکت
بازارهای بین المللی بیشتر شد.(نایت ولیچ 2002، سزنیکوتا2000).هنگامی که عملیات در خارج از کشور با ریسک بالایی به منظور محیط کسب وکار ناآشنا (ویاس و سوکون2003)پارامترهای جدید،افزایش در تعداد ابعاد شامل شد.امکانپذیری بیشتر و رقابت وسیع انجام می شود(سزنیکوتا2000).مجموع کیفیت بالا،به موقع بودن(بهنگام بودن)و اطلاعات مربوط به انتشار این اطلاعات در سازمان و استفاده آن برای مشارکت موفقیت شرکتهای صادراتی در بلند مدت.این اشاره دارد که شرکتهای صادراتی باید بازارمحور و سازمان یادگیرنده باشند.به دست آوردن و پاسخ به اطلاعات بازار و به طور ویژه ای در مفهوم بازاریابی صادرات اهمیت دارد.جایی که تغییرات در محیط بازار کلان خیلی سریع است که نیاز به اطلاعات و سودمندی را افزایش می دهد.استفاده از اطلاعات ،عدم قطعیت را در فرایند تصمیم گیری نسبت به بازارهای خارجی ،بهبود توانایی شرکت برای برآمدن فرصتها،تهدیدات در بازار صادرات و به طور متوالی شرکت رقابتی را کاهش می صبر و تعهد از سرمایه گذاری منابع اختصاص داده شده بیش از یک افق زمانی طولانی تر است (جورج، ویکلوند، زهرا، 2005). در واقع (تلیس و همکاران، 2009)، شناسایی جهت گیری های آینده به عنوان کلید، نشان می دهد که شرکت ها از دارایی های جاری و محدودیت منابع آگاه هستند و توجه به اینکه آنها باید فراتر از فوری و نگاه به آینده داشته باشند تا قابل دوام باقی بمانند.جهت گیری های آینده نشان می دهد که شرکت هایی که نگاه آنها فراتر از بازارهای موجود است متوجه شده اند بهره وری از این بازارها محدود است و در برخی از نقاط هم تهی می باشد. به علت تکامل نیازهای مشتری با اشباعی از پیشنهادات همراه شده است، تهی و کاهش می یابند. در برخی موارد ، بازارها به سادگی به عنوان روند مصرف کننده مثل جلوه های ویژه گرافیکی ناپدید می شوند. بنابراین ، اگر چه ارائه رضایت مشتری در حال حاضر ممکن است چیز خوبی باشد، ولی جهت گیری های آینده نشان می دهد که این شرکت فراتر از یک عکس بزرگتر به CRM به شما کمک می کند که سرویس مورد نظر مشتری بصورت سیستماتیک به فرد مناسب در سازمان شما ارجاع گردد. شما می توانید از روند ارائه خدمات به مشتریان در هر زمان و مکانی مطلع شوید. مطلب مرتبط: پیاده سازی CRM خدمات پس از فروشبا استفاده از سیستم Microsoft CRM شما می توانید خدمات پس از فروش خود را بصورت نامحدود دسته بندی کرده و هر دسته از خدمات را بصورت سیستماتیک به فرد و یا تیم خاصی در سازمان ارجاع دهید. شما می توانید با استفاده از سیستم گردش کار بسیار پیشرفته Microsoft CRM استفاده کرده و روند ارائه خدمات را باطلاع مشتریان خود برسانید. ضمن آنکه کلیه سوابق مشتریان اعم از خدمات پس از فروش ارائه شده، صورتحساب ها و قراردادها و ... را در پروفایل مشتریان بصورت آنلاین در اختیار داشته باشید. مطلب مرتبط: مدیریت فروش در Microsoft CRM برنامه ریزیMicrosoft CRM این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که تصویر کلی از خدمات قابل ارائه، منابع و تجهیزات لازم و نیست. بازاریاب خرده ممکن است در کسب درآمدهایی که صرف تبلیغات در نشریات تجاری یا بازرگانی برای افزایش و حفظ تصویر در یک بازار محدود می¬کند، توانایی نداشته باشد اما به وسیله بازاریابی مستقیم، بازاریابان صرفنظر از بزرگی و کوچکی خود، با تبلیغات کافی برای ایجاد تأثیرات عظیم دست کم میتوانند به مهمترین بخش های بازار هدف خود دست یابند . در حالی که بازاریابی مستقیم به عنوان یک بخش مکمل آمیخته بازاریابی، در بیشتر شرکتهای بزرگ شناخته شده است، در راه اندازی سیستم اطلاعات بازاریابی که حجم عظیمی از اطلاعات را با سرعت و با هزینه های ناچیز جمع آوری میکند، عنصری راه گشاست. سیستمهای اطلاعات بازاریابی فقط عملیات بازاریابی مستقیم را پشتیبانی نمی¬کنند، بلکه علاوه بر آن، تمامی گروههای فروش و بازاریابی در شرکت سود می برند. همچنین کاربرد بازاریابی مستقیم، به عنوان بخش مهمی از آمیخته ویژه بازاریابان سازمانی افزایش یافته است، چون خوشبختانه نیاز رو به رشد