ته شده را نظارت کرده و پاسخ مشتریان به برنامههای تخفیفی را در طول زمان پیگیری میکند. پیگیری پیشنهادهای تخفیف و ا\nینکه چگونه میتوانند بر روند کلی فروش تأثیرگذار باشند، باید بهطور مستمر در جریان باشد و به خودی خود به اندازه یک کتاب مطلب ارزشمند دارد.در کسب و کارهای مشتری محور، چیزهای کوچک معانی بزرگی را در بر دارند. قیمت و خدمات شاید دلایل اصلی باشند که مشتریان با شما معامله میکنند. اما مواردیبسیار جذاب و جالب به نظر میرسند، اما وقتی نوبت به پیاده سازی در عمل میرسد اوضاع متفاوت شده و اعداد دیگر معنای سابقشان را پیدا نمیکنند. به این متریکها، متریک پوچ می گویند و مشک\nلی که در مورد آنها وجود دارد این است که هیچ ارزشی ندارند.موفقترین شرکتها تنها نگاهی گذرا به این متریکها میاندازند. شاید درست باشد که آنها این متریکها را جمع میکنند، اما فراتر از یک علاقه سطحی، برای این اعداد زم
اوم ارتباط با مشتریانمان را تضمین میکند. هدف چنین تخفیفهایی سی آر ام فارسی این است که بتوانیم خطوط جدیدی از\nکسب و کار را برای خود به دست آورده، مشتریانمان را در مقابل رقبا حفظ کرده و یا تنها حس گرفتن پاداش را به مشتریان القا کنیم. تخفیفهای نامناسب در بسیاری از موارد، شرکتها باید از ارائه تخفیف خودداری کنند. اگر مشتری میتواند همان خرید از شما را بدون تخفیف انجام دهد، پس هیچگاه اقدام به ارائه تخفیف نکنی\nد. اگر مشتری احتمالی با قیمت مشکلی ندارد اما به خاطر دلایل غیرمالی اقدام به خرید نمیکند، تخفیف میتواند ارزش محدودی داشته باشد. در این مورد یا موارد دیگر، تخفیف ممکن است به ارزش و اعتبار شرکت در نظر مشتریان آسیب جدی وارد کند.اگر به مشتریانتان بیش از حد مجاز تخفیف بدهید، آنها به این موضوع عادت کرده\nو در آینده نیز انتظار تخفیف از شما خواهند داشت. تحلیلهای پیشگویانه خط سیری را به شرکتها ارائه میدهند که چه زمانی بهترین موقع برای ارائه تخفیف به مشتریان بالقوه و بالفعل خواهد بود. در داخل سیستم CRM تاریخچه ارتباطات و خریدها موجود است. اگر به شیوه ای صحیح مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، همین سوابق\nمیتوانند ورودی موردنیاز شما برای ایجاد مدلهای پیشگویانه مناسب برای ارائه تخفیفهای هدفمند باشند.مطلب مرتبط: پیاده سازی CRM در جستجوی تعادل صحیح شرکتها میتوانند از الگوریتمهای مختلفی استفاده کنند.د، نرم افزار CRM است. با استفاده از یک نرم افزار قدرتمند نظیر نرم افزار Microsoft CRM شما در هر لحظه میتوانید متریکهای مورد نظر خود را کنترل کرده و گزارشهای تحلیلی به هنگام (Real Time) داشته باشید. ضمن اینکه اطلاعات شما نیز کاملاً بهصورت یکپارچه حفظ میشود. بازارهای امروزی بازاری سخت و پ\nیچیده هستند. رقابتهای شدید بسیاری از شرکتها را مجبور کرده است که به دنبال روشهایی باشند تا خود را از بقیه جدا کرده و مشتریانشان را به هر نحوی نگه داشته و آنان را برای خرید دوباره تشویق کنند. حال سؤال این است که کسب و کار شما در چنین محیطی چگونه میتواند وفاداری مشتریان را افزایش دهد؟ تمام کاری که\nباید بکنید این است که انتظارات آنها را برآورده ساخته و ارتباطتتان با آنها را تقویت کنید و اینجاست که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) میتواند به یاری شما بیاید. در ذیل به سه استراتژی اشاره میکنیم که میتوانید از آنها برای افزایش رضایتمندی مشتریان سود برده و به صورت پیوسته محصولاتتان را ط\nبق وعده به مشتریان ارائه دهید. با این کار قادر خواهید بود وفاداری مشتریان را در طولانی مدت تضمین نمایید. مشتریانتان را در همانجایی که هستند ملاقات کنیداگر میخواهید وفاداری مشتریانتان را به دست آورید، باید کاری کنید که ارتباط آنها با کسب و کار شما آسان شود. اگر قرار است آنها دنبال شما بگردند، هنگا\nمد.برای مثال، این مهم است که میزان حجم تماس مرکز تلفن Call Center خود را مدیریت کنید. متریک منطقی این است که هر نماینده خدما\nت به مشتری (CSR (Customer Service Representative چه میزان زمان را برای هر تماس صرف میکند.متاسفانه متریک زمان باعث میشود که CSR ها خیلی سریع به تماس پایان داده و در اغلب اوقات مشتری را با سؤالات بی پاسخ رها کنند. این رویکرد نامناسب باعث آسیب زدن به میزان رضایت مشتری شده و میتواند رابطه موجود بین م\nشتریان را از بین ببرد.ک متریک خوب اهداف کسب و کار شما را پشتیبانی میکند درحالیکه متریکهای بد در مقابل آن عمل کرده و متریکهای متوسط یا غیرمرتبط نیز تنها زمان را هدر میدهند. همچنین متریکهای خوب، شفاف و قابل درک هستند. بین متریکها و نتایج موردانتظار باید رابطه ای مستقیم و واضح وجود داشته باشد.\nمتریکها ظاهری فریبنده داشته و این امکان وجود دارد که برای پیدا کردن بهترین متریک به راحتی در دام بیافتیم. اما در مورد متریکها، بهترین بودن میتواند عامل خطرناک و مخربی باشد و ممکن است در هنگام پرداختن به موارد حاشیه ای به راحتی به دام بیافتید. آنچنانکه متریکهای به دست آمده آنقدر پیچیده خواهند بود\nکه هر کسی قادر به درک آنها نخواهد بود. بدتر از همه اینکه اعمال تغییر در کارایی موردنظر منجر به ایجاد تغییر در متریکها نخواهد شد. این عامل باعث میشود که مدیران و کسانی کهچه فعالیت یک مشتری در سیستم CRM میتوانیم میزان تخفیف آن مشتری را مشخص سازیم، اما این روش برای تعمیم یک موق\nعیت به دیگر مشتریان مناسب به نظر نمیرسد. تحلیلهای پیشگویانه با استفاده از سیستم CRM گروههای مشتریان ثابت یا احتمالی را تحت نظر قرار می دهد تا بتواند الگوی موردنیاز را به دست آورده و احتمال اینکه تخفیف موردنظرمان مورد پذیرش قرار گیرد را افزایش دهد.مطلب مرتبط: بستههای پیاده سازی CRM خروجیالگوریتم \nهای مدلسازی مختلف، خروجیهای متفاوتی را ارائه میدهند که میتوان آنها را تفسیر کرده و برای ارائه تخفیف مؤثر و به هنگام به کار برد. الگوریتمهایی که با استفاده از اطلاعات سیستم CRM مدل سازی شدهاند، بیان میکند چه زمانی برای ارائه تخفیف مناسب بوده و چه زمانی نمیباشد. این قوانین به شیوههای متعدد بر\nروی مشتریان اجرا میشوند. برای اهداف بازاریابی، مشتریان ثابت و احتمالی در داخل سیستم CRM در قالب یک گروه دسته بندی میشوند و سپس پیغامی مبنی بر ارائه تخفیف به آنها ارسال میشود. سوابق فردی مشتریان ثابت و احتمالی به این شیوه علامت گذاری میشوند که به ارائه تخفیف پاسخ بلی دادهاند یا خیر. سپس در داخ\nل خود سیستم CRM این مشتریان بهصورت خودکار دسته بندی میشوند و مدیر بازاریابی و فروش میتواند برنامههای مختلفی را برای دستههای مختلف مشتریان اجرا نماید. اهداف سیستم CRM تخفیفهای پذیرف