بازاریابی فقط عملیات بازاریابی مستقیم را پشتیبانی نمی¬کنند، بلکه علاوه بر آن، تمامی گروههای فروش و بازاریابی در شرکت سود می برند. همچنین کاربرد بازاریابی مستقیم، به عنوان بخش مهمی از آمیخته ویژه بازاریابان سازمانی افزایش یافته است، چون خوشبختانه بخش مهم فروشهای Du Pont عرضه میکند که بر اقدامات دستی تکیه مینماید. پس از مدت زمان طولانی، Du Pont امیدوار است تا سیستم میزبان را با نرمافزار SAP CRM تکمیل کند و بعضی از برنامههای CRM باقیماندهاش را بازنشسته نماید.Peter Graf قائم مقام مدیر
استراتژیها و برنامه های یکپارچه در سطح کشور پیاده سازی نمایید. مدیریت مشتریانMicrosoft Dynamics CRM شما را قادر میسازد تا نسبت به مشتریان و مشتریان بالقوه، دیدگاهی 360 درجهای و تمام و کمال داشته باشد. این کار با گردآوری، نظارت و پیگیری تمام اطلاعات اساسی مانند شرح حال مفصل مشتری، تاریخچه کامل تعاملات و مرور ارتباطات اساسی مشتری با سازمان انجام میگیرد. دیگر لازم نیست تا از نرم افزارهای اکسل و ... جهت نگهداری اطلاعات مشتریان استفاده نمایید.با Microsoft Dynamics CRM شما می توانید اطلاعات مشتریان خود را بصورت یکپارچه و در امنیت کامل در اختیار داشته باشید. حقوق دسترسی به اطلاعات مختلف مشتریان برای هر یک از کارکنان براحتی قابل تعریف می باشد. با Microsoft Dynamics CRM سوابق مشتری مثل اطلاعات تماس، اطلاعات خاص، شرح ملاقات ها و نظرات، اسناد رد و بدل شده، ارتباطات، پیشنهاد قیمت ها و خریدهای صورت گرفته به آسانی در دسترس شما خواهد بود. رتبه ابزارها و رسانه های ارتباطی و نیز سناریوی فروش و اینکه چه چیزی باید گفته شود تصمیم گیری شود. 4) ارزیابی پاسخهای مشتریان Evaluate Customer Responsesاین مرحله مربوط به ارزیابی و بررسی پاسخهای مشتریان به فعالیتهای سازمان است. برای ارزیابی پاسخها باید باز خورد تعاملات مشتریان با سازمان گرفته شود. بازخورد می تواند دو نوع باشد:A. بازخورد آشکار و روشن Explicit Feedback این نوع بازخورد از ارتباط مستقیم با مشتریان، فرمهای نظر سنجی و درصد مرجوعی محصولات دریافت می گردد. B. بازخورد تقویمی و آشکار Implicit Feedback این نوع بازخورد از مونیتورینگ رفتار مشتریان مثل تاریخچه تماسها، معاملات و نرخ کناره گیری مشتریان بدست می آید. CRM همانطور که در کاهش هزینه های مالی مؤثر است، در کاهش هزینه های زمانی نیز تأثیر گذار است. چرا که CRM دسترسی سریعتری به اطلاعات مشتریان در مقایسه با سیستمهای سنتی مربوط به دپارتمانهای مختلف ایجاد می 10000 کاربر تمام وقت راهحلهای میزبان در صفحه را دارا نمیباشد. من مایل به نظریه راهحلهای میزبان به عنوان راهحلی عملیتر در کارهای کوچک و متوسط هستم.Joshua Greenbaum، تحلیلگر Enterprise Applications Consulting در شهر برکلی کالیفرنیا گفت، سرویس میزبان به نظر میرسد که در پایگاه نصب SAP مورد هدف قرار میگیرد، که باید به کوششهای متوالی شرکت با رقبایی که مشتریانش را به سرقت میبرند، کمک و مساعدت شود.او ذکر نمود که SAP با فروشندگان سیستمهای CRM میزبان که شامل شرکت اوراکل میشود، در جانشینینرمافزار CRM شرکت SAP با تلاش و کوشش زیادی مواجه میشود. Greenbaum افزود که SAP نیازمند دفاع از آن است.برای برآورده ساختن اهداف مدیریت بر ارتباط با مشتریان به تناسب نیاز و همچنین میزان دسترسی به امکانات، از ابزارهای مختلفی استفاده می گردد. به عنوان مثال در برخی از سطوح تجارت، این کار با ورود دستی اطلاعات مربوط به مشتریان در دفاتر انجام می گردد. تمام (1999)در یافتند که ابزارهای تحقیق بازاریابی صادرات غیر رسمی مثل ملاقاتهای مشتریان ،نمایشگاهها و ملاقات رقبا به طور ویژه ای به نرخ فروش صادرات مربوط می شوند.ابزارهای رسمی تر شامل بررسی ها،سمینارها،و آزمون بازاریابی است به طور ویژه ای به اندازه گیری عملکرد صادرات مربوط می شود. ودمن (2002)دریافت که رابطه مثبت ومهمی بین تحقیق بازاریابی انجام شده به وسیله اس. ام ای های اروپایی ها و عملکرد صادرات وجود دارد.بنابریا یک فرضیه می تواند به شکل زیر باشد:یک ارتباط مثبت بین سطح مورد استفاده ابزارهای تحقیق بازاریابی صادرات در شرکتها و اندازه گیری عملکرد صادرات وجود دارد.تامین کردن شاهدی که نشان دهنده شیوه صادرات اطلاعات در مشارکت برای عملکرد صادرات شرکتهاباشد حائز اهمیت است.کریک (1994)دریافت که شرکتهای انجام دهنده صادرات پایین تمایل به از تحقیق برای پشتیبانی وقایع مدیریتی استفاده می کنند.در حالی که انجام بهتر احتمالا انتخاب محل از نتایجش بنظر می رسد